مزوتراپی سر و صورت

مزوتراپی سر و صورت

مزوتراپی سر و صورت (Mesotherapy) یک روش اختصاصی برای بهبود وضعیت پوست سر، با هدف تقویت رشد موهای سر و همچنین بهبود سلامت و شادابی پوست صورت است. بنابراین این روش می‌تواند مجموعه‌ای از ویژگی‌های مثبت را برای موی سر و پوست صورت شما فراهم کند.

مشاوره رایگان زیبایی
تماس تلفنی با مرکز زیبایی سپیتا

مزوتراپی سر و صورت چیست؟

این درمان روشی برای بهبود وضعیت پوست و تقویت آن از طریق تزریق موادی مانند آمینواسیدها، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف به لایه‌های میانی پوست است. مزوتراپی سر و صورت به این معناست که از این روش با هدف افزایش رشد موهای سر از طریق تقویت پوست سر و ریشه‌های مو، و همچنین بهبود پوست صورت استفاده می‌شود. این روش می‌تواند موجب افزایش و پرپشتی موهای سر شده و جوانی و شادابی پوست صورت را بازیابی کند.

همچنین از نظر لغوی مزوتراپی کلمه‌ای ساخته شده از ترکیب دو کلمه لاتین Meso و Therapy است. بنابراین می‌توان آن را «درمان متوسط» ترجمه کرد. در این روش از سوزن برای تزریق استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت بخش‌هایی از این روش درمانی از طب سوزنی چینی الهام گرفته شده است.

نکته مهم دیگر در مورد مزتراپی سر و صورت، حساسیت آن است. در واقع انجام این روش به شدت به تجربه بالای پزشک، انتخاب و ترکیب صحیح مواد تزریقی و شرایط فرد بستگی دارد. بنابراین انجام مزوتراپی در یک فضای حرفه‌ای، توسط پزشکان متخصص و با بررسی سوابق زیباجو انجام می‌شود. البته استفاده از این روش در تمامی افراد سالم بالای 18 سال بلامانع است. با این حالت بررسی سوابق سلامتی فرد، در این درمان بسیار مهم است.

مزوتراپی در مرکز زیبایی سپیتا

یکی از خدمات قابل دریافت در مرکز زیبایی سپیتا، مزوتراپی سر و صورت است. ما این خدمات را با تکیه بر تجربه بالا و دانش پزشکان خود به بهترین شکل ممکن و به‌صورت اختصاصی برای وضعیت خاص شما ارائه می‌دهیم.

همین حالا می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر، گرفتن پاسخ سوالات خود و دریافت مشاوره‌های لازم در زمینه انواع خدمات زیبایی پزشکی، از طریق تماس تلفنی یا ارسال پیام در واتساپ با ما تماس بگیرید.

تماس تلفنی با مرکز زیبایی سپیتا
ارسال پیام به مرکز زیبایی سپیتا

مزوتراپی سر یا مو

هدف از مزوتراپی مو تقویت موها است. اگر موهایی کم پشت، ضعیف، شکننده و همیشه در حال ریزش دارید؛ مزوتراپی می‌تواند درمان موثر برای آن باشد. در این روش پزشک مواد معدنی، ویتامین‌ها و انواع اسیدهای آمینه ضروری برای رشد مو را از طریق پوست سر، به لایه‌های داخلی پوست و محل رویش فولیکول‌های مو تزریق می‌کند.

وجود این مواد مغذی به تقویت ریشه مو، رشد بهتر و بیشتر آن و کاهش ریزش آن کمک می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید موهای نازک خود را ضخیم کرده، ریزش مو را متوقف کرده و به‌طور کلی موهایی درخشان و قوی داشته باشید؛ مزوتراپی مو می‌تواند انتخاب شما باشد.

مزایا

  • کاهش ریز مو
  • تحریک رشد و تولید مجدد مو
  • جلوگیری از موخوره
  • تسریع رشد فولیکول‌های تازه
  • ترمیم پوست سر و فراهم کردن شرایط رشد مجدد موها
  • کاهش مشکل شوره سر

مزوتراپی صورت

مزوتراپی برای پوست صورت نیز به‌طور مشابهی انجام می‌شود. استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف و تزریق محلول‌های مغذی مخصوص در لایه میانی پوست، کاری است که در نهایت به بهبود شرایط پوست صورت کمک می‌کند. در واقع این روش درمانی برای آسیب‌های پوستی و بهبود و تنظیم گردش خون در زیر پوست صورت است.

در این روش نیز تجربه و تخصص پزشک بسیار مهم است. چراکه در مزوتراپی مسئولیت تعیین میزان هر ماده مغذی در محلول تهیه شده برای تزریق بر عهده پزشک است. به عبارت دیگر او با بررسی شرایط هر زیباجو، سن او و معاینه پوست صورت، در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند.

روش اجرای مزوتراپی

ابتدا باید بدانید که بر اساس روش تزریق، سه نوع اصلی مزوتراپی نقطه به نقطه، پوست فوقانی و جامع وجود دارد. همچنین بر اساس محل استفاده از این روش، می‌توان به مزوتراپی مو، بدن و مزولیفتینگ اشاره کرد.

فارغ از نوع روش انتخابی، شروع این کار با معاینه فیزیکی زیباجو است. در این مرحله پزشک درباره هر ناحیه تزریق تصمیم‌گیری می‌کند. پس از این مرحله محل تزریق با کرم بی‌حس‌کننده، به‌صورت موضعی بی‌حس می‌شود. سپس با استفاده از سوزن‌های یکبارمصرف، کار تزریق محلول اختصاصی بیمار انجام خواهد شد.

تعداد جلسات این روش بسته به شرایط زیباجو و گستردگی ناحیه یا نواحی مدنظر متفاوت است. خوشبختانه این روش، یک درمان کم‌تحاجمی محسوب می‌شود. بنابراین نیازی به مراقبت، پانسمان یا نگهداری خاصی پس از جلسه تزریق وجود ندارد. همچنین زیباجو می‌تواند پس از انجام کار، فعالیت معمول روزمره خود را داشته باشد.

مراقبت‌های قبل و بعد

در استفاده از این روش باید به چند نکته مهم زیر دقت کنید:

  • استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین (Aspirin)، پیش و پس از انجام این روش ممنوع است.
  • در 10 الی 15 ساعت پس از انجام این روش، شستشوی سر و صورت و به‌طور کلی برخورد آب به پوست ممنوع است.
  • پس از مزوتراپی تا جای ممکن و برای جلوگیری از محدود شدن گردش خون، نباید از لباس تنگ استفاده کرد.
  • فعالیت‌های معمول پس از مزوتراپی ممنوع نیست. اما باید حداقل دو روز بعد از انجام این کار، از فعالیت‌های شدید مثل ورزشی خودداری کرد.
  • بهتر است پیش و پس از مزتراپی از مصرف الکل، کافئین، سیگار و غذاهای پر پروتئین اجتناب شود.
  • از اعمال فشار، خواراندن، مالش و لمس ناحیه درمان شده اجتناب شود.
  • در صورت احساس شدید نیاز به لمس، پیش از لمس دست‌ها کاملا شسته و ضدعفونی شوند.

منابع:

مقالات وب‌سایت مرکز زیبایی سپیتا بر اساس اطلاعات تایید شده موجود در مقالات تحقیقاتی معتبر و دانشگاهی، سازمان‌های معتبر، موسسات تحقیقاتی و انجمن‌های پزشکی نوشته شده و برای اطمینان از صحت و مرتبط بودن توسط پزشکان این مرکز بررسی و بازبینی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه خط مشی تحریریه ما را بخوانید.